دفتر پلنر چیه؟ و چجوری به ما کمک میکنه؟
دفتر پلنر چیه؟ و چجوری به ما کمک میکنه؟

دفتر پلنر چیه؟ و چجوری به ما کمک میکنه؟

دفتر پلنر یا دفتر برنامه ریزی˓ یک دفتر جذاب و کاربردی که این روزها لازمه زندگی هر فردی شده است. شاید تا چند سال قبل خیلی کمتر این اسامی شنیده می شد یا فقط برای موارد خاصی مثل درس خوندن کنکوری ها استفاده میشد. اما الان افراد بیشتری برنامه ریزی رو از اولویت های زندگیشون میدونن.

اگر قصد دارین بدونید که پلنر دقیقا چه سودی برای زندگی شما داره و چجوری قراره به شما کمک کنه این مطلب را با ما همراه باشید تا به همه سوالات شما پاسخ داده شود.

دفتر پلنر چیه؟

دفتر پلنر چیه؟ و چجوری به ما کمک میکنه؟

یک روش عالی برای سازماندهی کارهای روزمره شما و رسیدن به اهداف مختلفتان. چه هدف شما عادت به درست خوابیدن باشد چه قبولی در یک آزمون مهم در سال آینده این روش برای شما کارآمد است.

تقریبا از سال 2017 اولین پلنرها وارد بازار شدند و در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کردند. وقتی کارایی این دفترهای پلنر ثابت شد تنوع ان ها نیز افزایش یافت به حدی که حالا برای هر موضوعی می توانید یک پلنر مخصوص پیدا کنید.

از مزیت های پلنر ها می توان به این موارد اشاره کرد:

هدفمند شدن زندگی: ریتم اکثر دفترهای پلنر به این صورت است که ابتدا هدف بزرگ خودتان را مشخص می کنید و سایر هدف های کوچکتر در راستای آن چیده می شود. همین موضوع باعث می شود که شما بیشتر به اهدافتان فکر کنید و زندگی هدفمند تری داشته باشید.

دفتر پلنر چیه؟

کاهش استرس: افرادی که باید کارهای زیادی در زمینه های مختلف را در طول روز انجام بدهند. دائما درگیر استرس هستند که یکی از کارها انجام نشود. اما اگر همه ی کارها به ترتیب اولویت نوشته شود و حتی زمانی که برای انجام آن لازم دارید مشخص شود کار شما بسیار راحت تر است. با این روش شما دقیقا می دانید که تا چه ساعتی به کارهای خود خواهید رسید و دیگر استرس زمان نخواهید داشت.

افزایش راندمان: خیلی از ما هر چقدر زمان بیشتری برای انجام کاری به ما بدهند ما به همان نسبت کار را در زمان طولانی تری انجام می دهیم. برای مثال ممکنه خواندن یک فصل از یک درس در نیم ساعت هم تمام شود. اما ما برای آن دوساعت زمان در نظر میگیریم و همان دو ساعت را نیز صرف یک کار میکنیم.

افزایش انگیزه: ممکنه ما در طول روز خیلی کارهای مفیدی انجام بدیم ولی چون برای خودمون عادی شده دیگه به چشممون نیاد و متوجه ارزش آن نشویم. مثلا شما روزی یک ربع کتاب میخوانید و در پایان سال موفق شدین چندین کتاب مختلف را بخوانید. وقتی اسم همه ی این کتاب ها را در یک صفحه از پلنرتان داشته باشید تازه متوجه می شوید که یک حرکت کوچک شما در پایان چه نتیجه مثبتی به همراه داشته است.

یک حالت دیگر هم وجود دارد که شما منتظر یک شرایط ایده آل برای شروع باشید. مثلا بگید من باید حداقل روزی دوساعت ورزش کنم و چون نمی توانید دوساعت متوالی زمان بگذارید مدام این کار را به زمان دیگری موکول می کنید. اما اگر حتی ده دقیقه فعالیت خودتان را هم ثبت کنید. در پایان هفته با دیدن این زمان انرژی میگیرید و کم کم زمان بیشتری به این هدف اختصاص می دهید.

پلنرها انواع و اقسام مختلفی دارند. از دفترهای مختلف که از لوازم تحریری ها می توانید خریداری کنید تا پلنرهای وایت بردی و پلنرهای مجازی. هر کدام از این پلنر ها مزایا و معایب خودشان را دارند که شما باید با توجه به سبک رفتاری خودتان یکی از این پلنر ها را انتخاب کنید.

دفتر پلنر:

دفتر پلنر از بقیه روش ها مرسوم تر است. چون خیلی تنوع دارند و طراحی گرافیکی جذابی در این پلنرها دیده میشه باعث شده بیشتر مردم رو به خودشون جذب کنند. علاوه بر این اکثر افرادی که کتاب های روان شناسی رو مطالعه میکنند متعقدند نوشتن و در دست گرفتن قلم باعث میشه حس بهتری داشته باشند. در رابطه با این موضوع کتابی به اسم بنویس تا اتفاق بیفتد به خوبی اثر نوشتن را توضیح داده است که می تونید برای تکمیل اطلاعاتتون آن را مطالعه کنید.

دفتر پلنر چیه؟

ایراد بعضی از این دفترها در این است که بیشتر از این که به کاربردی بودن قسمت های مختلف دفتر توجه کنند به زیبایی آن توجه کردند و در آخر ممکن است شما فضای لازم برای نوشتن موارد مهم را نداشته باشید یا انقدر تمرکز خودتان را روی جزییات بگذارید که هدف اصلی را فراموش کنید. یک پلنر مناسب باید به نحوی باشد که با نگاه کردن به آن ذهن شما فقط روی هدفتان متمرکز شود.

پلنر وایت بردی:

همه ی جزییات این پلنر ها در یک صفحه هستند. این پلنرها نیز در انواع مختلف روزانه و هفتگی و هبیت ترکر ها موجود هستند. احتمالا خیلی کمتر از بقیه پلنرها با پلنر وایت بردی روبرو شده باشید.

دفتر پلنر چیه؟

مگنت رو یخچالی پلنر یا پلنر مغناطیسی

یکی از محصولات جدید در این زمینه است. این پلنرها با بالاترین کیفیت روی یک صفحه مگنت چاپ می شوند و به شما این قابلیت را می دهد که آن را روی هر صفحه آهن ربایی مثل یخچال بچسبانید. مزیت این پلنرها این است که شما یک بار هزینه میکنید و تا مدت ها می توانید از آن استفاده کنید و باید به این موضوع نیز اشاره داشت که به طور کلی مگنت رویخچالی پلنر هزینه کمتری از دفتر پلنر دارد.

برای مشاهده انواع پلنر های یخچالی و خرید مستقیم از سایت اینجا کلیک کنید.

علاوه بر این می تونید در ایسنتاگرام دنولند ایده های جذاب و تخفیفات ما را نیز مشاهده کنید.

 

نکته مثبت بعدی در دسترس بودن این پلنر هاست وقتی یک پلنر داشته باشین که روی یخچال باشه یا روی کمدتون متصل باشه دائما جلوی چشم شماست و به شما یادآوری میکنه که هدف های شما منتظرتون هستند.

 

دفتر پلنر چیه؟
دفتر پلنر چیه؟
دفتر پلنر چیه؟

ایراد این پلنر های وایت بردی در این است که در انتهای روز یا هفته باید نوشته های  شما پاک بشن. این مورد برای بعضی افرادی که عادت دارند در انتهای ماه کل روزها رو دوباره بررسی کنند عیب به حساب می آید و برای افرادی که نمیخواهند درگیر کم کاری های روزهای قبل شوند نوعی حسن است.

دفتر پلنر چیه؟

دنولند در این زمینه تلاش بسیاری کرده تا بیشترین تنوع در زمینه پلنر وایت بردی و نوت وایت بردی را در اختیار شما قرار دهد.

پلنر مجازی: همان طور که از اسم آن پیداست در این روش نه دفتری در کار است نه پلنر وایت بردی. پلنرهای مجازی در تلفن همراه شما قرار دارند. این روش برای بعضی افراد بهترین روش است. مثلا برای افرادی که حوصله این رو ندارند که بخواهند یک دفتر همراه خودشان داشته باشند یا تایپ کردن برای آن ها خیلی راحت تر از نوشتن باشد.

دفتر پلنر چیه؟

با سرچ در اینترنت می توانید انواع سایت های آنلاین پلنر یا برنامه های پلنر را پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

مزیت این روش این است که هزینه خاصی بابت آن نمیپردازید و همیشه در دسترس شماست. عیب آن نیز در این است که خیلی از افراد ارتباط خوبی با این برنامه ها نمیگیرند و نمیتوانند راحت با آن کار بکنند. علاوه بر این ممکن است هنگام کار با برنامه حواستان به سایر بخش های تلفن همراهتان پرت شود و زمان از دستتان در برود.

روش های زیادی وجود دارد که شما بتوانید برنامه ریزی با پلنر را وارد زندگی خودتان کنید. اگر تصمیم دارین زندگی هدفمندی داشته باشید با یک کاغذ معمولی و خودکار هم می توان آن را انجام داد به این صورت که کارهای مهم خود را به ترتیب یادداشت کنید و جلوی کارهایی که انجام شد تیک بزنید. توجه کنید که پلنر مناسب برای هر فردی متفاوت است پس ابتدا ببینید کدام روش بیشتر برای سبک زندگی شما و اهدافتان مناسب است. همان روش را انتخاب کنید و به سمت هدف های خودتان گام بردارید.